Menü

Főoldal »  GYIK »  Gyakran ismételt kérdések

Gyakran ismételt kérdések

Telefonos ügyintézés

Milyen ügyeket tudok Telefonos Azonosítással intézni?

Telefonos Azonosítással, a 1818-on erkölcsi bizonyítvány már telefonon is igényelhető.

Egyéni vállakozással kapcsolatos ügyintézés is elérhető már telefonon. 

Hogyan tudok telefonon időpontot foglalni okmányirodai ügyintézéshez?

Telefonon időpontot foglalhat okmányirodában vagy kormányablakban elintézendő ügyében. A lefoglalt időpontban várakozás nélkül kerül sorra. A telefonos ügyintézés nem igényel regisztrációt.

Tudom-e telefonon töröltetni az internetes okmányirodai rendszerben lefoglalt időpontot?

Telefonon is kérheti az Ön által az internetes okmányirodai rendszerben lefoglalt időpont törlését. Az ügyintézéshez meg kell, hogy adja az érintett személynek a nevét, a kiválasztott okmányirodát, a foglalás időpontját és a rendszer által generált ügyszámot.

Tudni szeretné, milyen ügyintézési szakaszban van igényelt okmánya?

Telefonon regisztráció nélkül tájékozódhat az igényelt személyazonosító igazolvány, a magánútlevél és a vezetői engedély aktuális státuszáról. Az itt található szolgáltatás abban az esetben is igénybe vehető, amennyiben személyi okmányát a „Webes Ügysegéd” alkalmazás segítségével, elektronikus úton igényelte. A megjelölt Okmánystátusz felületen Ön is lekérdezheti, hogy igényelt okmánya milyen ügyintézési szakaszban van. 

Milyen adatokat kell megadnom az ügyintézéshez?

A telefonos érdeklődés során meg kell, hogy adja a kérelmező születési időpontját, illetve az okmányirodai ügyintézés során átvett igénylő adatlap számát. Személyazonosító igazolvány és magánútlevél esetében a szükséges számsor az adatlap jobb felső sarkában „Bizonylatszám” néven (a vonalkód felett) van feltüntetve, míg a vezetői engedély esetében ez a szám az adatlap 4. sorában szerepel, a „Nyilvántartó Hivatal bizonylatszáma” néven.
A „Webes Ügysegéden” keresztül igényelt személyi okmány esetében, a fizetést követően, a rendszer által generált, kinyomtatható pdf formátumú adatlap felső sorában található a szükséges bizonylatszám.

Mit intézhetek telefonon?

Telefonos ügyfélszolgálatunk jelenleg egységes és kiterjedt tájékoztatási szolgáltatással rendelkezik, kiemelt stratégia cél, hogy ügyfeleink egyre több közigazgatási szolgáltatást tudjanak telefonon keresztül is intézni. A telefonos ügyintézés fogalmába az általunk jelenleg nyújtott „szolgáltatások” közül az alábbiak sorolhatók be:

Kormányablak információk

Kérelmezhetek-e Európai Egészségbiztosítási Kártyát Kormányablakokban?

Európai Egészségbiztosítási Kártya iránti kérelem bármely Kormányablakban is előterjeszthető.

Hol tudom megtekinteni a Kormányablakok elérhetőségeit?

A Kormányablakok elérhetőségei a www.kormanyhivatal.hu weboldalon és az egyes Kormányhivatalok oldalán szerepelnek. A kormányablakok elérhetőségei a kormanyablak.hu weboldalon is megtekinthetők.

Benyújthatok-e családtámogatási ellátással kapcsolatos kérelmet a Kormányablakokban?

Családtámogatási ellátás iránti kérelem bármely Kormányablakban is előterjeszthető. Ezen ellátások körébe tartozik:

Mely Kormányablakokban intézhetem az állandó személyazonosító igazolványom, útlevelem, valamint vezetői engedélyem érvényességi idejének meghosszabbítását?

Személyazonosításra alkalmas okmányainak meghosszabbítását a járási (fővárosi kerületi) hivatalok kormányablak ügyfélszolgálatain, okmányirodáiban intézheti.

Van-e lehetőségem tulajdoni lap igénylésére a Kormányablakokban?

A Kormányablakok segítséget nyújtanak a Földhivatal Online felület használatában, melyen keresztül az alábbi dokumentumok kérdezhetőek le – formától függően díjfizetés ellenében:

A Földhivatal Online használatához végleges Ügyfélkapu regisztráció szükséges. Amennyiben az Ügyfél nem rendelkezik Ügyfélkapuval, a Kormányablak létrehozza számára a regisztrációt, majd segítséget nyújt az említett dokumentumok lekérdezésében, melyek kinyomtatásáról az Ügyfélnek szükséges gondoskodnia.

Fentieken túlmenően az ún. II. generációs Kormányablakokban lehetőség van:

előterjesztésére is.

Elektronikus ügyintézés

Tudni szeretné, hol tart éppen az Ön által igényelt okmány ügye?

Az Igényelt okmány nyomon követése ikonra kattintva díjmentesen nyomon követheti az igényelt személyazonosító igazolvány, a magánútlevél és a vezetői engedély aktuális státuszát. Gyorsan és kényelmesen, személyes megkeresés nélkül tájékozódhat okmányának helyzetéről. Válassza ki az igényelt okmány típusát, írja be az adatlapon szereplő bizonylatszámot, majd adja meg az igénylő születési dátumát és a megjelenő ellenőrző kódot. A kitöltés után kattintson a "lekérdezés" gombra és pillanatokon belül megkapja a kért információt.

Van arra lehetőség, hogy megnézzem van-e adótartozásom?

Igen van rá mód. Amennyiben Ön aktív Ügyfélkapu regisztrációval rendelkezik, akkor ennek a szolgáltatásnak a segítségével el tudja érni az eBev Portált és ott az eBEV szolgáltatásra kattintva megtekintheti az adószámláját.

Elérési útvonal: az Ügyfélkapuba való sikeres belépést követően ki kell választania az Ügyintézés lapcsaládot, majd a következő oldal jobb szélén található eBEV szolgáltatásokat, végül az oldal középső részén található Használom a szolgáltatást menüpontot. Ezt követően a rendszer átirányítja Önt az Ebev Portál oldalára, ahol a felső menüsoron található Szolgáltatások fülre kell kattintania. A legördülő menüből válassza ki a Adószámla opciót, majd az  Új lekérdezés indítása után, a megfelelő paraméterek megadásával megtekinthető a folyószámla kivonat.

Mi a teendő, ha lejárt az Ügyfélkapumhoz tartozó jelszavam?

Abban az esetben, ha az Ügyfélkapujához tartozó jelszavának érvényességi ideje lejárt, nincs már lehetősége bejelentkezni a rendszerbe, mert a korábban használt jelszava érvénytelen. A lejáratot követően azonban 60 nap áll rendelkezésére, hogy elektronikusan új aktiváló kódot kérjen, amit a felhasználói neve és e-mail címe birtokában, a www.magyarorszag.hu honlapon a „Belépés” menüpontot választva, és az így megjelenő oldalon az "Elfelejtette jelszavát?" sorra kattintva tehet meg. Ezt követően a Központi Rendszer egy automata email-t küld, mely egy egyszer használatos aktiváló kódot tartalmaz. Az így megküldött kódot megváltoztatva van lehetősége újra bejelentkezni az Ügyfélkapuba. Az aktiválás során új jelszóként lehetőség van megadni a korábban használt jelszavát is, így ugyanazzal a jelszóval használható tovább a regisztráció.

Kapok-e figyelmeztetést az Ügyfélkapu jelszavam lejáratáról?

A Központi Rendszer értesíti az ügyfeleket jelszavuk érvényességi idejének lejáratáról 1 hónappal, 1 héttel és 1 nappal a lejárat előtt. Ezek az értesítők az Ügyfélkapuhoz rendelt e-mail címre kerülnek kiküldésre. A feladó az ertesites@kozpontirendszer.gov.hu.

Egyéb

Tudnak-e tájékoztatást adni arról, hol és hogyan intézzek egy bizonyos ügyet?

Igen, munkatársaink a hatályos jogszabályok alapján segítenek Önnek ilyen  kérdésekben is. Információt kaphat arról, milyen hivatalban intézheti az adott ügytípust, milyen személyes iratok vagy más okmányok szükségesek hozzá, illetve - ahol erre lehetőség van - időpontot is foglalhat rajtunk keresztül a szóban forgó intézményhez. Mindez időt takarít meg Önnek, és tervezhetővé teszi az ügyintézés folyamatát.

Egy jogszabály pontos szövegét el tudják küldeni számomra?

Amennyiben kérdése egy jogszabály konkrét tartalmára vonatkozik, javasoljuk, keresse azt a Nemzeti Jogtárban. Telefonon ilyen esetekben csak rövid tájékoztatás nyújtására van lehetőségünk.

Telefaxon is küldhetek kérdést a Kormányzati Ügyfélvonalnak?

Igen, telefax számunkat megtalálhatja honlapunk nyitóoldalán. Kérdésére a választ telefonon, telefaxon, vagy az Ön által megadott e-mail címen is megkaphatja. Az általunk használt környezetkímélő technológiának köszönhetően a telefax használata során a Kormányzati Ügyfélvonalnál nem használunk papírt.

Melyik szervezetnél csörög a 1818-as szám?

A Kormányzati Ügyfélvonal működtetője a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 

Navigáció