Általános tájékoztatás

A 1818-as telefonszámon éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonal egyik kiemelt feladata az általános közigazgatási kérdések megválaszolása. A kérdések leggyakrabban a közigazgatási szervek, a hivatalok feladat- és hatáskörére, elérhetőségére, ügyfélfogadási idejére, valamint az általuk kezelt ügytípusok folyamataira irányulnak.

  

Életünk során számtalanszor kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy ügyünk elintézése előzetes felkészülést, tájékozódást igényel, mielőtt kapcsolatba kerülünk a hivatalos szervekkel. Gyakran hiányos ismeretekkel rendelkezünk jogainkat és kötelezettségeinket illetően, jogszabályokból utánanézni viszont – jogi végzettség hiányában – nem is olyan egyszerű feladat. Ügyfélszolgálatunk magas szakmai színvonal mellett közérthető tájékoztatást ad konkrét ügyére vonatkozó jogszabályi helyekről, illetve tájékoztatást nyújt Önnek az élethelyzetére vonatkozó jogairól és kötelezettségeiről is.

Az általános tájékoztatás keretében az Európai Unióval kapcsolatos kérdésekre is válaszolunk, illetve megadjuk melyek azok az internetes oldalak, ahol részletesen utána lehet nézni a további információnak.

Feladatunk az ügyfelek közigazgatással kapcsolatos panaszainak, bejelentéseinek fogadása, és az illetékes közszolgáltatást, elektronikus közszolgáltatást nyújtó, illetve az elektronikus közszolgáltatás nyújtására jogszabály által kötelezett szervhez történő továbbítása.

A Kormányzati Ügyfélvonal hívható az időszakosan előforduló, a lakosság  jelentős csoportjait érintő kérdésekben is (például influenza járvánnyal vagy választással kapcsolatosan).