Bemutatkozás

A megújult ügyfélszolgálatunk a 1818-as hívószámon számos technikai vívmányt felhasználva kezdte meg a működését 2013 decemberében, azzal a céllal, hogy a telefonos ügyfélszolgálat - a személyes és elektronikus ügyintézés mellett - tájékoztató és a fokozatosan bevezetett telefonos ügyintézéssel egyre hatékonyabb szolgáltatást nyújtson ügyfeleinek. A 1818-on telefonon erkölcsi bizonyítványt lehet igényelni, 2017-ben már az egyéni vállalkozói tevékenyéggel kapcsolatos ügyintézés is elérhető telefonon, sorban állás nélkül. Mindkét szolgáltatás igénybevételének alapfeltétele, hogy telefonos azonosítással rendelkezünk. További információ itt olvasható.

Ügyfélszolgálati hálózatunknak 2 fő tagja van. Célunk, hogy további ügyfélszolgálatok váljanak elérhetővé a 1818-as szám felhívásával.

Országos Telefonos Ügyfélszolgálatunk Kormányzati Ügyfélvonallal rendelkezik és 2016. július 1- jétől már a csatlakozott szervezetek segítik az ügyfélszolgálat munkáját. Partner szervezetek között az Országos Katasztrófavédelmi Központ tevékenységeivel kapcsolatos tájékoztatás és az Oktatási Hivatal felsőoktatási felvételivel kapcsolatos ügyekben történő eligazodásban is segítséget nyújtunk. Ehhez nem kell több telefonszámot megjegyezni, ehhez elég a 1818-as számot felhívni és mindkét ügyben tájékoztatást nyújtunk. Az Országos Katasztrófavédelmi Központ tevékenységeivel kapcsolatos ügyekről itt és az  OKF oldalán olvashat részletesen. 

Az év minden napján 0-24 órában nyújtunk teljeskörű szolgáltatást és már 7 csatornán keresztül tudunk kapcsolatot tartani a hozzánk fordulókkal. Vezetékes és mobil telefon, VoIP, e-mail, sms, fax, fórum és chat elérhetőségeken várjuk az Önök kérdéseit, mindig a hatékonyság szempontjából legkedvezőbb kapcsolattartási módot biztosítva a szolgáltatásainkhoz.



Kiemelt feladatok: Tájékoztatás és ügyintézés

Ügyfélszolgálatunk szerteágazó szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján, napi 24 órában. Kiemelt feladatunk a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsoltban:

Személyes ügyintézés támogatása: felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban;

Elektronikus ügyintézés támogatása: segítséget nyújtunk az interneten, elektronikus eszközökön intézhető ügytípusok esetében a regisztrációtól a nyomtatványok kitöltéséig;

Telefonos ügyintézés: folyamatos fejlesztéseink eredményeképpen a közeljövőben egyes ügyeit már közvetlenül telefonon keresztül is intézheti. Telefonos ügyfélszolgálatunk jelenleg egységes, kiterjedt tájékoztatási szolgáltatással rendelkezik, kiemelt stratégia célja a közszolgáltatásokkal kapcsolatos telefonos ügyintézés fejlesztése. A telefonos ügyintézés alapfeltétele az ügyfeleink telefonos azonosítása, amely az EKOP 2.3.8 Teljes körű ügyfél-azonosítás kiemelt projekt eredményeképpen már elérhető.

A Kormányzati Ügyfélvonal története

2004-ben csatlakoztunk az Európai Unióhoz. A belépés feltételei között első helyen szerepelt hazánk elektronikus tájékoztatási csatornáinak fejlesztése, ennek eredményeképpen 2005. július 8-án pilot jelleggel elindult Magyarország közigazgatási kérdéseket megválaszoló első telefonos ügyfélszolgálata a 189-es hívószámon. A hivatalos bejelentésre 2006 januárjában megrendezett sajtóeseményen került sor.

A Kormányzati Ügyfélvonalat 2005 és 2009 között a Miniszterelnöki Hivatal Elektronikus Kormányzati Központja (MeH EKK) működtette, amely működtetési feladat később átkerült a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalához (KEKKH). Az ügyfélszolgálat feladatköre és szolgáltatása ezekben az években folyamatosan bővült, az állampolgárok körében pedig egyre nagyobb ismertségre tett szert az ügyfélvonal.

Európai Uniós projektforrásból finanszírozott fejlesztés eredményeképpen 2013. december 1-től a megújult Kormányzati Ügyfélvonal a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala szervezeti egységeként folytatta munkáját egészen 2016 végéig.

Az ügyfélszolgálat 2017. január 1-jén Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. működtetésében folytatja munkáját. 

Röviden a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. -ről 

A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (rövid nevén NISZ Zrt.) jogelődei révén fél évszázados múltra tekint vissza. Elődei, az 1964-ben alapított Konjunktúra- és Piackutató Intézet (KOPINT) és az 1968-ban létrehozott Datorg Külkereskedelmi Adatfeldolgozó és Szervező Rt., melyeknek összevonásával 1987-ben jött létre a KOPINT-DATORG  Konjunktúra-, Piackutató és Informatikai Intézet. 2005 júliusától a vállalatunk egyedüli tulajdonosa a magyar állam lett, azóta zártkörű részvénytársaságként működik. 2007 óta fő tevékenysége teljes körű infokommunikációs szolgáltatások nyújtása az állami és kormányzati szervek számára.

2008-ban a tulajdonosi jogokat a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vette át, a társaság neve 2011-től NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.. Legnagyobb megrendelője államigazgatási szervek és országos hatáskörű intézmények, de gazdálkodó szervezetek, vállalkozások és magánszemélyek is igénybe veszik egyes szolgáltatásainkat. A NISZ Zrt. tevékenysége során a legmodernebb infokommunikációs technológiák alkalmazásával támogatja a hazai közszférát, hogy az minél könnyebben megfelelhessen az innovációs kihívásoknak. A kormányzati infokommunikációs szolgáltatások színvonalának folyamatos emelése mellett fontos a szervezet célkitűzése, biztosítsa a felhasználók  hozzáférését a korszerű e-közigazgatási megoldásokhoz.