Hírek
E-felvételi: Mit és hogyan pótolhatnak a felvételizők?
A felvételizőknek legkésőbb 2017. július 12-ig kell benyújtaniuk a jelentkezéskor még nem csatolt, ám a pontszámításhoz szükséges dokumentumaikat az E-felvételiben. Összegyűjtöttük, hogy mire kell figyelni a dokumentumok beküldésénél.
Módosítva 2017. július 11., 17:04
Megosztás Megosztás
Nyomtatás Nyomtatás

Az idén végző középiskolások megkapták az év végi bizonyítványukat, befejeződtek az érettségi vizsgák, sokan szereztek nyelvvizsgát vagy más többletpontra jogosító eredményt, másoknak pedig az adataik változtak meg. Ezeket mind rögzíteni kell az E-felvételi felületén, hogy bekerüljenek a felvételi nyilvántartásba.

Hogyan nyújthatom be a dokumentumokat?

Kétféleképpen lehetséges: az E-felvételiben feltöltve vagy postai úton. Az E-felvételiben a beszkennelt iratok a Dokumentumok menüpontban tölthetők fel:

- a Jelentkezésekhez szükséges dokumentumok táblázatból vagy a
- Jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatban található Új dokumentum csatolása gombra kattintva.
- Amennyiben a feltöltés sikeres volt, a fájl megjelenik a Jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatban.

Arra is van lehetőség, hogy egy, már meglévő dokumentumhoz töltsünk fel új fájt (pl. középiskolai bizonyítvány még hiányzó oldalait): ilyenkor a Jelentkezésekhez csatolt dokumentumok táblázatban az adott dokumentumtípus melletti Művelet ikonra kell kattintani.

Figyelem!

  • Elegendő mindent egy példányban beszkennelni és feltölteni, függetlenül a jelentkezési helyek számától. Arra azonban figyelni kell, hogy a dokumentum jól olvasható legyen, illetve tartalmazza a személyes adatokat.
  • A beszkennelt és feltöltött dokumentumokat nem kell e-mailben vagy fénymásolva postán is beküldeni. Ez nem gyorsítja, hanem épp ellenkezőleg, lassítja a feldolgozás folyamatát (hiszen kétszer kell velük foglalkozni).


Azoknak a jelentkezőknek, akiknek dokumentum pótláshoz nem áll módjukban az E-felvételiben feltölteni, a postai utat kell választaniuk. Az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190. postacímre lehet a dokumentummásolatokat eljuttatni. Célszerű postai benyújtás esetén a dokumentummásolatra ráírni a felvételi azonosító számunkat.

Hol tudom rögzíteni az érettségi/középiskolai eredményeimet?

A 2006. január 1. után szerzett érettségi eredményeket – beleértve természetesen a 2017. évi május-júniusi vizsgaidőszakban szerzett eredményeket – igazoló bizonyítványokat már nem kell feltölteni. Ezeket az adatokat az Oktatási Hivatal átveszi a közhiteles nyilvántartásából – már meg is érkezett az idei érettségi eredmények nagyobb része. Ezeket az E-felvételiben a Közhiteles nyilvántartásból származó információ menüpontban lehet ellenőrizni.

Az utolsó év végi középiskolai eredményeket sem kell rögzíteni, csak az azokat tartalmazó bizonyítványoldalakat kell feltölteni az E-felvételiben. Az adatok rögzítése a feldolgozás során automatikusan megtörténik.

Segítséget nyújtunk a következő elérhetőségeken:

Telefonon...

A felvételi eljárással kapcsolatosáltalános kérdésekben a 1818-as telefonszámon (5-ös gomb -  Felsőoktatási felvételivel kapcsolatos kérdések) a Kormányzati Ügyfélvonal 0-24 órában ad tájékoztatást.

Konkrét, jelentkezést érintő kérdésben az Oktatási Hivatal ügyfélszolgálata segíthet. Telefonszám: (06 1) 477-31-31. Hétfőtől csütörtökig 8-16:30-ig, pénteken 8-14 óráig

E-mailben...

E-mailben érkező kérdéseket az info@felvi.hu címre várjuk.

Az e-mailben érkezett kérdéseket beérkezési sorrendben válaszoljuk meg. Munkatársaink minden levélre válaszolnak, a gyorsabb feldolgozás érdekében kérjük, hogy ugyanazt az üzenetet ne küldjék el többször. Köszönjük!

Személyesen...

Cím:Budapest, XII. Maros utca 19-21.

 Nyitva tartás: Hétfő-csütörtök: 8-16:30-ig és Péntek: 8-14 óráig