Hírek
Egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatban ügyet intéz? Használja a megújult Webes ügysegédet!
Október elejétől minden egyéni vállalkozással kapcsolatos elektronikus ügyintézés kizárólag a Webes ügysegéden keresztül intézhető
Módosítva 2015. október 7., 20:01
Megosztás Megosztás
Nyomtatás Nyomtatás

Rugalmas ügyintézés percek alatt

A KEKKH honlapján elérhető Webes ügysegéd szolgáltatás az Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező állampolgároknak teljes körű elektronikus ügyintézési lehetőséget biztosít egyre több ügytípus esetén, beleértve az elektronikus fizetést is. Az ügyintézés folyamata az újabb fejlesztéseknek köszönhetően felgyorsult, az eddigi ÁNYK lap beküldésének elbírálása több időt vett igénybe. A Webes Ügysegéd felülete megújult, a kor technológiáinak felhasználásával készült felületek ergonomikusabbak, könnyebben átláthatóbbak; az on-line kitölthető űrlapok azonnali hibajavításra adnak lehetőséget.

ÁNYK helyett Webes ügysegéd

2015. október 1. után minden egyéni vállalkozással kapcsolatos elektronikus ügyintézés kizárólag a Webes ügysegéden keresztül fog történni. Az ügyintés során az ügyfelek azonnal egy elektronikus számot kapnak. A szolgáltatások jelenlegi bővítésével az egyéni vállalkozók számára is megnyílt a mindenre kiterjedő, elektronikus ügyintézés lehetősége. Az egyéni vállalkozások adatait kezelő szakrendszer korszerűsödött, valamint megújult az Egyéni Vállalkozások Nyilvántartása (EVNY) is.

Az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) űrlapos megoldás helyett az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek szinte ügyintézői közreműködés nélkül intézhetőek. A fejlesztés eredményeképpen az egyéni vállalkozók nyilvántartása teljes mértékben megfelel a jogszabályi előírásoknak, továbbá modern informatikai megoldásokkal támogatja az ügyintézők munkáját. Az alkalmazás elindításához szükséges ikonra kattintva percek alatt intézheti egyéni vállalkozásához szükséges ügyeit.

A legtöbb ügy kényelmesen, rugalmasan online intézhető

Az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyintézés  személyesen is kezdeményezhető (Egyéni vállalkozás indításának bejelentése, megszüntetése, vállalkozói igazolvány igénylése esetén) a járási hivatal okmányirodai ügyfélszolgálatán, valamint kormányablakokban.

Egyéni vállalkozói ügyintézéssel kapcsolatos ügytípusok

• egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése;
• adatváltozás bejelentése;
• szüneteltetésének bejelentése;
• folytatásának bejelentése;
• megszüntetésének bejelentése;
• egyéni vállalkozó nyilvántartásban szereplő saját adatainak megtekintése, lekérdezése; 
• egyéni vállalkozói igazolvány igénylése;
• hatósági bizonyítvány igénylése.

Karbantartás

Az elektronikus felületeken tárolt adatok biztonsága és a hatékonyabb működés biztosítása miatt az ügyintézési felületekhez kapcsolódó hivataloknál karbantartások várhatók. Felhívjuk a kedves ügyfelek figyelmét, hogy a karbantartási időszakok figyelembevételével vegyék igénybe a Webes ügysegéd EVNY szolgáltatásait.:

  • A Központi Statisztikai Hivatal adatbázis frissitése miatt minden héten szerdánként  délelőtt 11:00 és hajnali 2:00 között az EVNY szolgáltatás nem  lesz elérhető  
  • A Nemzeti Adó- és Vámhivatal minden hónap utolsó munkanapját megelőző munkanapon (általában csütörtökön) 18:00 és 22:00 óra között végez karbantartást.