Hírek
Forradalmi lépés a telefonos ügyintézésben - Regisztráljon Telefonos Azonosítás szolgáltatást
A Rendelkezési Nyilvántartás egy olyan rendszer, amely a személyek e-ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. A szolgáltatás célja, hogy mindenki – és később fokozatosan a szervezetek – számára lehetővé tegye rendelkezéseik, meghatalmazásaik megtételét.
Módosítva 2016. november 30., 14:02
Megosztás Megosztás
Nyomtatás Nyomtatás

Rendelkezési Nyilvántartás segítségével az ügyfelek nyilatkozatot tehetnek arról, hogy az elektronikus- ügyintézés során milyen azonosítási módokat kívánnak használni, meghatározhatják, milyen módon lépjenek velük kapcsolatba az egyes hivatalok, illetve további egyre bővülő elektronikus szolgáltatások körében is tehetnek nyilatkozatokat.

A 1818-as számunkon új telefonos rendelkezés a 1818 szám 4.1 menüpontjának kiválasztásával tehető.

Új szolgáltatások az e-közigazgatásban

A Rendelkezési Nyilvántartás kiemelkedő funkciója, hogy elektronikus úton vagy telefonon meghatalmazhatunk más személyt ügyeinek intézésére, ennek köszönhetően a jövőben nincs szükség papír alapú meghatalmazást bemutatni az ügyintézés során. A Rendelkezési Nyilvántartás segítségével az ügyintézés hatékonyabbá, a hivatalokkal való kapcsolattartás pedig tervezhetőbbé válik.

  1. Személyesen (az ország valamennyi kormányablak és okmányirodai ügyfélszolgálatán, illetve
  2. a 40 postai Agora ponton), vagy 
  3. elektronikus úton (a szolgáltatás felülete a Webes Ügysegéd rendszeren keresztül érhető el), illetve 
  4. telefonon keresztül (Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as hívószámán)is tehet rendelkezéseket minden állampolgár.

A Rendelkezési Nyilvántartás használatakor először alaprendelkezést kell tenni, amely tulajdonképpen alapinformációk megadását jelenti. Itt kell megadni,az internetes-, telefonos ügyintézés engedélyezésére vagy tiltására vonatkozó rendelkezéseket és itt adható meg, hogy a hivatalok milyen módon tartsák a kapcsolatot velünk, rögzíthető elektronikus levelezési címünk (e-mail), telefonszámunk, telefax és postai elérhetőségeink.

A további rendelkezésekben az állampolgár az elektronikus ügyintézés során a jövőben használni kívánt azonosítás módjairól nyilatkozathat, meghatalmazásokat tehet, valamint időszaki értesítést igényelhet az őt érintő elektronikus ügyintézési cselekményekről.