Hírek
Intézze egyéni vállalkozási ügyeit, gyorsan, ingyen, telefonon
Az újfajta azonosítási mód kialakításával, a (Részleges Kódú) Telefonos Azonosítással már telefonon - a 1818 szám felhívásával - is intézhetővé váltak egyes egyéni vállalkozási ügyek.
Módosítva 2017. július 26., 12:49
Megosztás Megosztás
Nyomtatás Nyomtatás

A telefonos ügyintézés mellett a szolgáltatás interneten keresztüli azonosításra is lehetőséget ad, gyakorlatilag az ügyfélkapu alternatívájaként jelenik meg.

A regisztrációt ingyenesen igényelheti, érvényes személyazonosságot igazoló okmány és lakcímigazolvány birtokában személyesen bármely magyarországi kormányablakban vagy okmányirodában. A Részleges kódú Telefonos Azonosításról (Telefonos Azonosítás), itt olvasható további információ

Telefonon intézhető egyéni vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek a következők:

Egyéni vállalkozói tevékenység – Igazolvány igénylése
Egyéni vállalkozói tevékenység – Székhely, telephely módosítása
Egyéni vállalkozói tevékenység – Szüneteltetés
Egyéni vállalkozói tevékenység – Szüneteltetés utáni folytatás
Egyéni vállalkozói tevékenység – Megszüntetése

A telefonos szolgáltatás hétfőtől – szombatig 8:00–tól 20:00–ig érhető el.

A szolgáltatásokkal kapcsolatosan hívja a 1818 4.3-es menüpontját, továbbá bővebb információkért látogasson el a http://1818.hu/telefonos-ugyintezes aloldalra!

Milyen előnye van a Telefonos Azonosításnak?

A Telefonos Azonosítás megjelenése a közigazgatásban jelentős előrelépést jelent, hiszen általa fokozatosan megtörténhet az ügyintézés telefonos ágának tényleges kialakítása. Ezekkel az azonosítási módokkal a közigazgatás is felzárkózik az élet egyéb területein, az üzleti szférában már megszokott azonosítási megoldásokhoz.

Amennyiben az ügyfélnek a Rendelkezési Nyilvántartásban már van alaprendelkezése, akkor további rendelkezéseket/meghatalmazásokat tehet a Kormányzati Ügyfélvonal (1818) munkatársainak közreműködésével.

Jelenleg a hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése, illetve a fent említett, egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyek intézhetők telefonon, de a középtávú tervek szerint később a gyakori ügytípusoknál is bevezetjük a telefonos ügyintézést.