Személyes ügyintézés támogatása

Közigazgatással kapcsolatos személyes ügyintézés jellemzően a járási hivatalokhoz tartozó Kormányablakokban és okmányirodákban, valamint a Fővárosi- és Megyei Kormányhivatalokon belül működő szakhatósági ügyfélszolgálati irodákban történhet. Az okmány ügyintézésben kiemelt szerepet tölt be a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálata (volt Központi Okmányiroda), amely Budapesten a XIII. kerület Visegrádi utca 110. alatt található.

Milyen segítséget nyújthat Önnek a Kormányzati Ügyfélvonal?

Pontos, naprakész információkkal segíti Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt. Segít a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásban.

A Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai 0-24 órában állnak az Ön rendelkezésére az alábbi kérdések megválaszolásában:

Melyik ügyet kell választanom? – Ahány élethelyzet, annyi ügy. Az egyéni élethelyzetét figyelembe véve segítünk a megfelelő ügytípus meghatározásában.

Melyik hivatalba menjek? – Lakhelyét, tartózkodási helyét figyelembe véve segítünk eldönteni, hogy a Kormányablakok, okmányirodák valamelyikét, vagy más hivatalt, hatóságot kell felkeresnie ügyének elintézése érdekében. Megadjuk az illetékes ügyfélszolgálat elérhetőségi adatait.

Mikor tudom az ügyemet elintézni? – Tájékoztatjuk az egyes hivatalok ügyfélfogadási idejéről, nyitva tartási rendjéről. Időpontot foglalunk Önnek azokhoz az ügyfélszolgálatokhoz, ahol ezt a lehetőséget biztosították a számunkra.

Mit vigyek magammal? –Felhívjuk figyelmét, hogy mely okmányokra, iratokra, dokumentumokra lesz szüksége az ügyintézéshez, valamint (szükség esetén) -amennyiben előírt -  az előzetesen kitöltendő nyomtatványokra is.

Mennyi idő alatt lesz kész? – A hatályos jogszabályok alapján tájékoztatjuk Önt az ügyének várható elintézési idejéről. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy ettől a tényleges ügyintézési idő eltérhet.

Mennyibe kerül? – Tájékoztatjuk az ügyintézés várható költségéről,  -hatósági díjakról és illetékekről - a fizetés lehetséges módjairól.


Mit kell tudni a Kormányablakokról?

Az ország számos pontján nyílnak újabb és újabb Kormányablakok, ahol az intézhető ügyek száma folyamatosan nő. Távlati cél, hogy több mint 2300 közigazgatási ügyet lehessen majd a Kormányablakokban intézni.



A hatályos jogszabályok a Kormányablakok tekintetében különféle ügykörtípusokat határoznak meg. Ennek alapján a Kormányablakokban egyes ügytípusoknál azonnali ügyintézésre van lehetősége, más ügyekben a Kormányablak az eljárásra hatáskörrel rendelkező illetékes hatósághoz továbbítja a benyújtott kérelmet, egyéb ügyeknél elsősorban tájékoztatási feladatokat lát el.

A közigazgatási hatósági eljárások és Kormányablakok tekintetében több változás történt az utóbbi évek jogszabályalkotásában. Ezek közül az alábbiakban bemutatunk néhány fontos változást:

    • A 2016. január 1-jén hatályba lépett módosítások eredményeképpen több eljárás - elsősorban okmány kiállítás -  ingyenessé vált.További információ itt található.
    • A Kormányablak ügyintézők számos elektronikus ügyben is – például a nem hiteles illetve elektronikusan hiteles tulajdoni lap lekérésében – segítséget nyújtanak az Ügyfélkapu tulajdonosoknak.