Személyes ügyintézés támogatása

Közigazgatással kapcsolatos személyes ügyintézés jellemzően a járási hivatalokhoz tartozó kormányablakokban és az okmányirodákban, valamint a Fővárosi- és Megyei Kormányhivatalokon belül működő szakhatósági ügyfélszolgálati irodákban történhet. Az okmány ügyintézésben kiemelt szerepet tölt be a XIII. Kerületi Budapest Főváros Kormányhivatalának Központi Okmányirodája, amely Budapesten a XIII. kerület Visegrádi utca 110. alatt található. Ügyintézéséhez a Kormányzati Ügyfélvonal időpontot is tud foglalni Önnek. 

Milyen segítséget nyújthat Önnek a Kormányzati Ügyfélvonal?

Pontos, naprakész információkkal segíti Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt. Segít a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásban.

A Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai 0-24 órában állnak az Ön rendelkezésére az alábbi kérdések megválaszolásában:

Melyik ügyet kell választanom? – Ahány élethelyzet, annyi ügy. Az egyéni élethelyzetét figyelembe véve segítünk a megfelelő ügytípus meghatározásában. A kormányablakokban intézhető ügyekkel kapcsolatban tájékozódhat a kormanyablak.hu feladatkörök megnevezés alatt. Itt közel 1000 ügy elintézési módjairól kaphat információt. Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos további információt a magyarorszag.hu felületen is elérhető.

Melyik hivatalba menjek? – Lakhelyét, tartózkodási helyét figyelembe véve segítünk eldönteni, hogy a kormányablakok, okmányirodák valamelyikét, vagy más hivatalt, hatóságot kell felkeresnie ügyének elintézése érdekében. Megadjuk az illetékes ügyfélszolgálat elérhetőségi adatait.

Mikor tudom az ügyemet elintézni? – Tájékoztatjuk az egyes hivatalok ügyfélfogadási idejéről, nyitva tartási rendjéről. Időpontot foglalunk Önnek azokhoz az ügyfélszolgálatokhoz, ahol ezt a lehetőséget biztosították a számunkra.

Mit vigyek magammal? – Felhívjuk figyelmét arra, hogy mely okmányokra, iratokra, dokumentumokra lesz szüksége az ügyintézéshez, valamint (szükség esetén) - amennyiben előírt -  az előzetesen kitöltendő nyomtatványokra is.

Mennyi idő alatt lesz kész? – A hatályos jogszabályok alapján tájékoztatjuk Önt ügyének várható elintézési idejéről. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy ettől a tényleges ügyintézési idő eltérhet.

Mennyibe kerül? – Tájékoztatjuk az ügyintézés várható költségéről,  -  hatósági díjakról és illetékekről - a fizetés lehetséges módjairól.


Mit kell tudni a kormányablakokról?

Az ország számos pontján nyílnak újabb és újabb Kormányablakok, ahol az intézhető ügyek száma folyamatosan nő. Cél, hogy több mint 2300 közigazgatási ügyet lehessen majd a Kormányablakokban intézni.



A hatályos jogszabályok a Kormányablakok tekintetében különféle ügykörtípusokat határoznak meg. A kormányablakok hivatalos honlapján, a  kormanyablak.hu feladatkörök megnevezés alatt közel 1000 ügy elintézési módjairól tajékozódhat. További információt tudunk nyújtani arról is, hogy a Kormányablakokban egyes ügytípusoknál azonnali ügyintézésre van lehetősége, más ügyekben a kormányablak az eljárásra hatáskörrel rendelkező illetékes hatósághoz továbbítja a benyújtott kérelmet, egyéb ügyeknél elsősorban tájékoztatási feladatokat lát el.